Austria – Grossglockner, Innsbruck si Kitzbuhel

Austria_net (17 of 28)

Grossglockner
Șoseaua alpină Grossglockner a fost construită între 1930 și 1935 și are 48 de kilometri pe care îi poți parcurge într-o oră, dacă ești șofer experimentat. Dar pe aici, nu doar autovehiculele pe patru roți se aventurează ci și cele pe două roți, adică motocicletele dar și bicicletele luate la pedale de adevărați cutezători, ținând cont de dificultatea traseului și diferența de nivel.

Înconjurat de munți, respirând aerul curat și tare, amuzându-te de modul în care lumea dă de mâncare la vestitele marmote și cu ochii pe caprele ibex care nu apar, nu-ți mai trebuie decât un petic de iarbă pe care să te așezi și să stai bucurându-te de ceea ce a putut face natura și e pe cale să distrugă omul…Încă mai este timp să evităm dezastrul ecologic care se profilează pe planeta noastră. Mergem la Innsbruck…

Innsbruck – orașul Olimpiadelor de iarnă

 Austria_net (22 of 28)

După Viena, Graz, Linz și Salzburg, Innsbruck este al cincilea oraș al Austriei, având o populație de aproximativ 120.000 de locuitori și 165.000 cu tot cu periferiile.

Istoria orașului începe undeva în preistorie, atunci când ghețarii din regiune s-au topit lăsând oamenilor o vale vasta și extrem de roditoare. Romanii au sosit primii aici, dar strălucirea orașului și patina lui imperială a fost dată de Casa de Habsburg.

Numele orașului este o combinație între cuvintele Inn (râul care străbate orașul) și Brücke (pod, în limba germana), ca atare „Podul peste râul Inn”, care sună aparent banal, dar care a fost vreme de trei decenii oraș imperial și a primit spre găzduire două ediții ale Jocurilor Olimpice de iarna (1964 și 1976).

Între 1490-1519, Împăratul Maximilian I (1459-1519), a preluat controlul asupra întregului Tirol și, implicit, al Innsbruckului, care a devenit reședința sa preferată. Maximilian a instalat aici guvernul Austriei occidentale. La moartea sa, prin testament, trupul i-a a fost depus în mausoleul construit în interiorul bazilicei Hofkirche.

Orașul este dominat de fațadele gotice și baroce, multe datând din perioada 1500-1540. Străzile sunt acoperite de arcade, multe făcând legătura între clădirile de o parte și de alta, arhitectura fiind tipică Insbruckului.

INS_04

Ca un exemplu, Herzog-Friedrich-Straße te conduce din sudul orașului pana la „emblema”sa, clădirea denumită și Goldenes Dachl (Acoperișul de Aur) numai pe sub aceste bolți din piatră. Goldenes Dachl, reședință imperială, a fost construită de către Frederic al IV-lea, cu ocazia căsătoriei sale cu Bianca Maria Sforza de Milano. Maximilian, i-a adăugat o logie acoperita cu 2657 de țigle din cupru, suflate cu aur fin, pentru a marca centrul Europei din acele timpuri.

Există și o legendă care spune că acoperișul a fost construit de Frederic al IV-lea pentru a arăta lumii că sărăcia de care era bănuit nu reprezenta decât un zvon nefondat. Cu toate acestea, porecla i-a rămas Frederic fără bani.

MINOLTA DIGITAL CAMERA

Astăzi, Innsbruck este un important centru turistic, dar și stațiune a sporturilor de iarna și nu numai, pe lângă schi, sanie, bob sau snowboard aici putându-se practica și zborul cu parapanta dar și raftingul, în apele repezi ale râului Inn.

Kitzbühel
Kitzbühel este un oraș care a fost când bavarez, când tirolez, în funcție de valurile istoriei agitate și a războaielor din secolele al  XVIII-lea și al XIX-lea. Interesantă dar și amuzantă este însă istoria dezvoltării sale ca oraș al sporturilor de iarna. În 1893, Franz Reisch a pus un pariu cu prietenii că va coborî cu schiurile de pe vârful Kitzbüheler Horn, devenind astfel primul om care ar fi reușit această performanță. Dar, odată cu temerarul schior s-a pornit și o avalanșă uriașa, în mod…metaforic, tot mai mulți localnici și apoi turiști fiind atrași de acest nou mod de a folosi schiurile, care erau utilizate doar pentru a înainta mai ușor pe zăpadă.

KIZ 02

Astfel, dintr-o stațiune de relaxare și odihnă, Kitzbühel a devenit, mai ales după construcția căii ferate, una dintre cele mai căutate destinații pentru sporturile de iarnă. Pârtiile sunt operaționale aici din luna decembrie până în aprilie, datorită unei tehnologii avansate de pregătire și întreținere. Peste 125 de utilaje asigură zăpada pentru cei 170 de kilometri de pârtii, dintre care 50 sunt acoperiți cu zăpadă artificială, o pistă fiind dotată cu instalație de nocturnă. În plus, 60 de instalații de cablu asigură transportul turiștilor în zona Kitzbühel – Kirchberg – Kirchdorf, aflată la poalele masivului Wilder Kaiser.

 De vizitat:
Kitzbuhel: Bergbahn Kitzbuhel, Skischule Kitzbuehel Rote Teufel (Schi, Snoeboard etc), Casino Kitzbuhel

Innsbruck: Schloss Ambras, Hofkirche, Dom St Jakob, Goldenes Dachl & Museum, Grassmayr Glockenmuseum

GhidEuropean©2014
Acest material este proprietatea ghideuropean.ro și este protejat de Legea drepturilor de autor. Orice preluare integrală sau parțială a conținutului se poate face doar cu acordul scris al proprietarului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *